Kaalstaart - POEF! Amersfoort

Hoeveel slagroom kan een stofzuiger op? Wat gebeurt er wanneer je toch metaal in de magnetron stopt? In het vaste Kaalstaartonderdeel POEF!Amersfoort snellen objecten hun ondergang tegemoet. Deelnemers demonstreren hun object eerst werkend, en krijgen dan het podium om het dramatisch ten onder te laten gaan, en vervolgens bij te zetten op het kerkhof der gesneefde spullen dat gedurende het festival te zien zal zijn. Heb je een idee? Doe mee! Geef je op bij info@kaalstaart.nl!

Sun 4 Oct 2020
   aanvang 20:00, Serendiep [Insteekhaven Nijverheidsweg Noord]
60 min

Christien Loen - The square

Een onderzoek naar de magie van het vierkant.


www.christienloen.nl

Nelleke Bosland & Floor Remmelzwaal - geen titel (nog niet)

A cooperation between Dutch artists Nelleke Bosland and Floor Remmelzwaal, BRhythmic, geometric repetitions of organised sound gyrating through stripes and flares are randomised into coinciding patterns. Not knowing what to watch for, the mind is feverishly inclined to search for asserting structures and meaning that isn’t there. There is only the tension of the drumming oscillations and modulations with the rapid flashing layers of squares and distorted perspectives of supremacist chambers and landscapes. WARNING: may induce psychedelic fit of ego-loss.


Wim van den Camp - railroller

Ik maak bewegende objecten waarbij de kijker gevoelens ervaart voor het object: empathie, wat zielig, kan ie dit volhouden, waarom lukt het niet... liefst bepalen de materialen en hun gebruik de bewegingen. Soms kan gebruik van computertjes helpen. Het kwetsbare van de objecten wil ik liefst laten ondersteunen door het geproduceerde geluid.


www.wimvdcamp.nl

Johanna Talja - Untitled/Research (Motion Capture Research)

Instead of basing computer-generated imagery on real life footage of an actor in a motion capture suit, the process is done backwards. Clumsy yet impossible to replicate animation and colorful imagery is first created on the computer to be replicated by a human in a performance. Talja, as a both amateur 3D-animator and actor, attempts to understand what living an CGI animation pre-excecution feels like and tries to replicate the machine-like animations in flesh. The result is a video work in which movement as interpreted by a computer and in turn, an human interpretation of the communication between human and the computer.


johannatalja.com