Kaalstaart - POEF! Amersfoort

Hoeveel slagroom kan een stofzuiger op? Wat gebeurt er wanneer je toch metaal in de magnetron stopt? In het vaste Kaalstaartonderdeel POEF!Amersfoort snellen objecten hun ondergang tegemoet. Deelnemers demonstreren hun object eerst werkend, en krijgen dan het podium om het dramatisch ten onder te laten gaan, en vervolgens bij te zetten op het kerkhof der gesneefde spullen dat gedurende het festival te zien zal zijn. Heb je een idee? Doe mee! Geef je op bij info@kaalstaart.nl!

Sun 4 Oct 2020
   aanvang 20:00, Serendiep [Insteekhaven Nijverheidsweg Noord]
60 min

Christien Loen - The square

Een onderzoek naar de magie van het vierkant.


www.christienloen.nl

Nelleke Bosland & Floor Remmelzwaal - geen titel (nog niet)

A cooperation between Dutch artists Nelleke Bosland and Floor Remmelzwaal, BRhythmic, geometric repetitions of organised sound gyrating through stripes and flares are randomised into coinciding patterns. Not knowing what to watch for, the mind is feverishly inclined to search for asserting structures and meaning that isn’t there. There is only the tension of the drumming oscillations and modulations with the rapid flashing layers of squares and distorted perspectives of supremacist chambers and landscapes. WARNING: may induce psychedelic fit of ego-loss.


Wim van den Camp - railroller

Ik maak bewegende objecten waarbij de kijker gevoelens ervaart voor het object: empathie, wat zielig, kan ie dit volhouden, waarom lukt het niet... liefst bepalen de materialen en hun gebruik de bewegingen. Soms kan gebruik van computertjes helpen. Het kwetsbare van de objecten wil ik liefst laten ondersteunen door het geproduceerde geluid.


www.wimvdcamp.nl

Johanna Talja - Untitled/Research (Motion Capture Research)

Instead of basing computer-generated imagery on real life footage of an actor in a motion capture suit, the process is done backwards. Clumsy yet impossible to replicate animation and colorful imagery is first created on the computer to be replicated by a human in a performance. Talja, as a both amateur 3D-animator and actor, attempts to understand what living an CGI animation pre-excecution feels like and tries to replicate the machine-like animations in flesh. The result is a video work in which movement as interpreted by a computer and in turn, an human interpretation of the communication between human and the computer.


johannatalja.com

Susana Mulas Lastra - Watergeheimen

Water, oorsprong van het leven. Fascinerend universum van buitengewone wezens, zichtbaar en onzichtbaar. Het papier als microscoop gebruiken op zoek naar fantasie landschappen en verborgen wezens die soms buiten het papier ook een plek nemen.


www.susanamulas.nl

Marijke Schellekens - Insite/ Outsite

De transparante 3d fotogasblokken van Marijke Schellekens maken nieuwsgierig. Vanuit welke hoek, aan de voor of achterkant, met of zonder licht dat er op valt; je ziet elke keer een ander beeld. De 3d fotoglasblokken zijn gemaakt rond thema's als: De Overkant van de rivier, Gevonden Geluk, Naar Huis. Ze kunnen binnen en buiten staan. Ook zijn de fotoglasblokken onderdeel van enkele installaties.


www.personare.nl

Nynke Venema - other place - same time

De beweging van eb en vloed is voor mij een horizontale lijn die op en neer gaat. Door het bestuderen van de getijdentabellen kwam het besef dat eb en vloed een continue beweging is maar dat deze beweging nooit hetzelfde is. De hoogte van laag- en hoogtij verschillen steeds en ook de tijd ertussen, al is het soms slechts een aantal minuten. Door dit van drie plekken op aarde te vertalen naar een video tijdlijn door middel van bewegende horizontale lijnen, worden deze verschillen zichtbaar en ontstaat een beweging waar je urenlang naar kan kijken.


www.knynk.com

Cynthia van Wijngaarden - Hope

De objecten en presentaties dagen je uit, wekken een verlangen bij je op om ze aan te raken. De zinnenprikkelende objecten in snoeperig siliconen worden gecombineerd met bijvoorbeeld zacht foam, parelmoerkleurig plastic of aaibaar fake-fur. Het werk gaat over verleiding en tactiliteit, een onderzoek naar de sensualiteit van materialen. Het is een spel van aantrekking en afstoting, inspelend op de intimiteit en de associaties van de toeschouwer.


www.cynthiavanwijngaarden.nl

Elianne Schotanus - Variatie in herhaling

Ik maak ritmische oefeningen. Deze oefeningen in ritme zijn van ‘nu’, de tijd waarin ritme zo belangrijk is. Ritme is voor mij niet eentonig en saai, het brengt comfort en balans doordat er variatie in herhaling plaatsvindt. Ritme is te vergelijken met het leven: speels en onaf. Deze oefeningen zijn ontstaan vanuit mijn fascinaties. Ze zijn uitgevoerd in het huis waarin ik tijdens mijn eindexamen in ‘thuisisolatie’ zat.


www.instagram.com/variatieinherhaling/